Моя рутина; My daily routine — Топик по английскому языку. Рассказ о своем обычном дне (My daily routine)

My daily routine starts pretty early, at 6 a.m. I get up and go outside to do some exercise or ride a bike. When I finish I go home, have a shower and get dressed. My clothes and my bag are always ready from the night before.

Then I generally make a cup of coffee, check my e-mail inbox and have a look at the news in the Internet. I eat my breakfast. Sometimes I oversleep and if so – I skip my breakfast and rush to the university. I leave my home at half past 8, take a bus and normally get to the university at 8.50 as there are no traffic jams on my way.The lectures start at 9 in the morning, so I have some time to talk to my fellow-students. I like the atmosphere at my college: the teachers are cool and I meet my friends there. We go for lunch to our university canteen at 2 o’clock. I usually finish my studies at about 4 p.m. Though sometimes we need to stay late to do some laboratory research or work in the library. Then I go home, make myself some dinner, switch my laptop on and surf the net. I do my homework if I didn’t manage to do that during my free periods at the university. I also try to read for a bit every evening. I go to bed at about midnight. That’s my typical day.

The best part of my day is the evening when I eat my dinner, watch TV, play computer games or go out with my friends, watch football at a sports bar and just relax after a busy day. That’s my favourite time of the day.

Перевод

Мой будний день начинается довольно рано, в 6 утра. Я встаю и выхожу на улицу, чтобы немного физически позаниматься или прокатиться на велосипеде. Когда я заканчиваю, я иду домой, принимаю душ и одеваюсь. Моя одежда и сумка всегда готовы с предыдущего вечера. Затем я, как правило, готовлю чашечку кофе, проверяю электронную почту и просматриваю новости в интернете. Я завтракаю. Иногда я могу проспать и тогда я пропускаю завтрак и бегу в университет. Я выхожу из дома в половине девятого, сажусь на автобус и обычно добираюсь до университета в 8.50., так как на моем пути не бывает пробок. Лекции начинаются в 9 утра, поэтому у меня есть немного времени, чтобы поболтать с однокурсниками. Мне нравится атмосфера колледжа: там классные преподаватели, к тому же я встречаю там своих друзей. Мы ходим обедать в университетскую столовую в 2 часа. Обычно я заканчиваю учебу около 4 часов. Хотя иногда нам приходится оставаться допоздна, чтобы выполнить лабораторную работу или посидеть в библиотеке. Затем я еду домой, готовлю себе ужин, включаю компьютер и брожу по интернету. Я делаю домашнее задание, если мне не удалось это сделать во время свободных «окон» в университете. Я также стараюсь немного почитать каждый вечер. Я иду спать около полуночи. Это мой типичный день.

Лучшим отрезком моего дня является вечер, когда я ужинаю, смотрю ТВ, играю на компьютере или выхожу с друзьями погулять, посмотреть футбол в спорт-баре и просто расслабиться после загруженного дня. Это мое любимое время дня.

Разработка урока

с использованием ИКТ и аудиоматериалов

« DAILY ROUTINE »

Учителя английского языка ДОШ №88 - Несмашной Н.А.

Topic : Daily Routine

Timing : 4 5 minutes

Audience : 4 th form

Objectives : By the end of the lesson, pupils will be able to:

    use the words on the topic in writing and speech;

    recognize this words in listening;

    talk about their daily routines;

    use the Present Indefinite Tense;

    improve their speaking, listening, reading and writing skills

Materials and aids : notebooks, CD with audio records, laptop, multimedia projector, presentation, handout with the text to be read (HO1), test worksheet (HO2)

Procedure

I. Meeting and greeting

Good morning, boys and girls! Take your seats. Who is on duty today? Stand up, please. What is your name? What date is it today? What day is it today? Who is absent today? Thank you very much. Sit down, please.

(Slide 1) Today we are going to improve our skills and knowledge on the topic “Daily Routine” and Present Indefinite Tense.

I I. Warming-up

First let’s warm-up with suggested word puzzle. Write down the date, listen to the record, and try to find 10 word-combinations on the screen. (Slide 2, first record).

Keys: get dressed, dry hair, eat breakfast, wake up early, go to school, get home quickly, wash face, take a bath, study at school.

Now let’s play a “Snowball game” with this word-combinations.

P1: to take a bath

P2: to take a bath, to dry hair

P3: to take a bath, to dry hair, to eat breakfast…

I I I. Main part

    Pre-reading task

Answer my questions, please. When do you wake up in the morning? What do you usually do in the morning? How many lessons do you have at school? Describe your afternoon. Describe your evening.

    Reading

Thank you for good answers. Now you are ready to read and translate the text. We will play the game “Translators”. One pupil will read the sentence and name the translator. Then translator will name the next reader.

Ann’s Daily Routine

As a rule, I wake up at half past six. I go to bathroom, wash my face, brush my teeth and get dressed. Good health is better than wealth, so I do my morning exercises. I get breakfast at seven-thirty and listen to the news over the radio.

I like to begin the day well, so my breakfast is always a good one. For breakfast, I usually have boiled eggs or an omelette , bread and butter, tea.

Then, I say "Good-bye" to my mother, take my school bag and go to school. I do not live far from my school, so I get there quickly. The lessons start at half past eight. Each lesson lasts for 45 minutes. I like to study at school. The classes are over at two o"clock.

I come back home, have dinner, wash up and go shopping. I buy foodstuffs for the family. Coming back, I begin to clean the house and get the vegetables ready for supper. We have supper at seven. I do my homework for the next day. It usually takes me several hours to prepare well for the lessons. In the evening, I always try to spend at least an hour at the piano. As a rule, my parents and I sit and talk, watch a film on TV, read newspapers and magazines. Sometimes, we go to the cinema or to the theatre. Once or twice a month, I visit exhibitions in my hometown.

In the evening I take a bath, dry hair and go to bed at about eleven o"clock, but my parents like to sit up late and write letters or read.

    Post-reading task

Children now you have to answer the questions to the text in written form. Open your copybooks please (Slide 3). Now in pares ask and answer this questions.

    Work in small groups

In groups of three compose short conversations about your daily routines in Present Indefinite Tense and using the words: always, usually, sometimes, seldom, rarely, never and tell them to your classmates (Slide 4).

    Audio test. You are very well done. In addition, the last task for you is to cope with the test (HO, second record). You will listen to the audio record and connect the pictures with the numbers on your sheets of paper.

Exchange your works and check them up. The key is: 1. go to school, 2. brush teeth, 3. dry hair, 4. take a bath, 5. wake up, 6. eat breakfast, 7. study, 8. get dressed, 9. wash face, 10. come home.

IV . Summarizing

    Game “Microphone” . Children, pass toy-microphone to each other answering the following questions: What did you learn? What did we train? What did we improve? What did you like?

    Evaluation of students .

Thank you for the lesson! You have some marks. They are …


HO

Список использованных источников :

1.Науменко Т. М. Шляхи активізації мовленнєвої діяльності на уроках англійської мови // Англійська мова та література. - 2007,- № 4.

2.Панченко Н. Вчимося спілкуватись // Англійська мова та література. - 2007.- № 28.

    Радченко Н. В. Розвиток мовної особистості шляхом використання ігрових форм роботи // Англійська мова та література. - 2007. - №9.

    Интернет сайт « www .123 listening . com » , аудиоматериалы для учителей английского языка.

«Распорядок дня на английском языке» – одна из самых востребованных тем. Пожалуй, одна из первых, изучаемых в школе и повторяемых в ВУЗе. Будни или выходные, отпуск или рабочее время – обо всем этом вы сможете побеседовать, изучив лексику, представленную ниже.

Daily Routine: размышления на тему

Сначала наметим примерный план повествования. Как и любой рассказ, сочинение про рабочий день ученика, студента или, например, офисного сотрудника на английском языке должно содержать следующие моменты.

  1. Небольшое вступление (1-2 предложения).
  2. Основная часть (собственно информация о режиме дня).
  3. Заключение или вывод. (Здесь можно добавить про выходные дни, если пишете про трудовые будни, или наоборот).

Итак, приступим.

Вступительное слово: полезные фразы

I’d like to tell you some words about my daily routine. – Я бы хотел сказать несколько слов о своем распорядке дня.

Life being dynamic and saturated, my typical working day is full of activities. – Так как жизнь динамичная и насыщенная, мой обычный рабочий день полон событий (действий).

Everyone is recommended to plan his common day as it is very helpful. – Каждому рекомендуется планировать обычный день, так как это очень полезно.

We can save time and even money when our daily routine is scheduled approximately, at least. – Мы можем экономить время и даже деньги, когда наш распорядок дня хотя бы примерно расписан по пунктам.

Начав таким образом сочинение «Мой рабочий день» на английском, вы сможете привлечь внимание читателей или слушателей. После 1-2 предложений наступает пора основного повествования.

This cat enjoys the daily routine. And what about you?

Основной текст

Здесь мы приводим ориентировочный вариант рассказа:

Being not an early riser, I always get up at 7.30. Then I go to the bathroom to have a shower and to clean my teeth. At 8 o’clock I have breakfast. It usually consists of two sandwiches, an egg and a cup of tea or coffee. After that I get dressed and left home for the university (school, office). As a rule, it takes me half an hour to get there. My study (work) begins at 9 a.m. and ends at 4 or 5 p.m. I have lunch at about midday. On the way home I visit a neighboring store to buy some food. When I get home I cook dinner. Then I have a meal. In the evening I usually have a rest, watching TV or reading books. Sometimes I play computer games or surf the Net. At 10 o’clock I prepare for sleep. I go to bed at half past 10 or at 11 p.m.

Я не жаворонок и всегда встаю в 7.30. Затем я иду в ванную принять душ и почистить зубы. В 8 часов я завтракаю. Он обычно состоит из 2 бутербродов, яйца и чашки чая или кофе. После этого я одеваюсь и отправляюсь в университет (школу, на работу). Как правило, дорога туда занимает у меня полчаса. Моя учеба/работа начинается в 9 утра и заканчивается в 4 или 5 вечера. В полдень у меня ланч. По дороге домой я захожу в соседний универмаг, чтобы купить еды. Когда я прихожу домой, то готовлю ужин. Затем ем. Вечером я обычно отдыхаю: смотрю ТВ или читаю книги. Иногда играю в компьютерные игры или брожу по Интернету. В 10 часов я готовлюсь ко сну. Я ложусь спать в половине одиннадцатого или 11 вечера.

Для последовательного изложения распорядка дня по-английски вам пригодятся следующие выражения:

Несколько полезных словосочетаний, которые подойдут для составления монологов и диалогов:

Ниже представлен лексический минимум слов, необходимый для написания «Мой день»- сочинения на английском. Подобные иллюстрации рекомендуется использовать на начальном этапе обучения. Особенность плакатов-подсказок в том, что выражения не имеют перевода, смысл слов объясняют картинки. Подобранные по возрасту, они, бесспорно, помогут в ознакомлении с темой.

Режим дня на английском языке в картинках

Заключение

В конце рассказа добавьте пару слов про отпуск или каникулы. Если же ваш рассказ был посвящен описанию выходного, поведайте о буднях. Можно высказать свое мнение, что бы хотелось поменять в ежедневной рутине и т.п.

So, my weekdays seem to be boring a bit, but on holidays I get the whole nine yards. – Таким образом, рабочие дни кажутся немного скучными, но по праздникам я отрываюсь на полную катушку.

Frankly speaking, I haven’t enough time for hobby during weekdays, so my weekend is devoted to knitting or cross stitching. – Откровенно говоря, у меня нет достаточно времени на хобби в течение рабочей недели, поэтому выходные я посвящаю вязанию или вышиванию крестиком.

It is very important to have a good sleep before a coming day, because it will be full of events/new meetings. Очень важно хорошо выспаться перед грядущим днем, так как он будет полон событий/новых встреч.

Мой день на английском: полезные упражнения

Возможно, вам не раз придется составлять рассказ о распорядке дня или обсуждать эту тему в группе, поэтому выучите тематические словосочетания – описания ежедневных действий, придумайте несколько стандартных заготовок, например, про свое расписание дня, про режим своих родителей или брата/сестры на английском языке. Тренируйтесь использовать слова и выражения из разных тем, объединяя их в единый монолог, и у вас все получится. А мы, в свою очередь, будем подыскивать интересный и увлекательный материал, чтобы вы получали удовольствие от изучения языка. Успехов!

Серия Funny English про распорядок дня:

После ознакомления с содержанием Топика (Сочинения) по теме " О себе " Советуем каждому из вас обратить внимание на дополнительные материалы. Большинство из наших топиков содержат дополнительные вопросы по тексту и наиболее интересные слова текста. Отвечая на не сложные вопросы по тексту вы сможете максимально осмыслить содержание Топика (Сочинения) и если вам необходимо написать собственное Сочинение по теме "О себе " у вас возникнет минимум сложностей.

Если у вас возникают вопросы по прочтению отдельных слов вы можете дважды нажать на непонятное слово и в нижнем левом углу в форме перевода есть отдельная кнопка которая позволит вам услышать непосредственно произношение слова . Или также вы можете пройти к разделу Правила Чтения Английского Языка и найти ответ на возникший вопрос.

My Daily Routine

As a rule, I get up at half past six. I put on my dressing-gown, go into bathroom and turn on the bath taps. Good health is better than wealth, so I do my morning exercises. I get breakfast at seven-thirty and listen to the news over the radio.

I like to begin the day well, so my breakfast is always a good one. For breakfast I usually have hard-boiled eggs or an omelette , bread and butter, tea or coffee; I read my newspaper with my last cup of coffee before I leave home.

Then, I say "Good-bye" to my mother, take my school-bag and go to school. I don"t live far from my school, so it doesn"t take me long to get there. The lessons start at half past eight. Each lesson lasts for 45 minutes. The classes are over at two o"clock.

I come back home, have dinner, wash up and go shopping. I buy foodstuffs for the family. Coming back I begin to clean the house and get the vegetables ready for supper. We have supper at seven. I do my homework for the next day. It usually takes me several hours to prepare well for the lessons.

In the evening, I always try to spend at least an hour at the piano. As a rule my parents and I sit and talk, watch a film on TV, read newspapers and magazines. Sometimes, we go to the cinema or to the theatre. Once or twice a month, I visit exhibitions in my home town.

I go to bed at about eleven o"clock, but my parents like to sit up late and write letters or read.

Мой распорядок дня

Как правило, я встаю в половине седьмого. Надеваю халат и иду в ванную комнату, и включаю краны. Здоровье - дороже денег, и поэтому я делаю утреннюю гимнастику. В половине восьмого я завтракаю и слушаю новости по радио.

Мне нравится хорошо начинать день, поэтому у меня всегда хороший завтрак. На завтрак я обычно ем яйца, сваренные вкрутую, или омлет, хлеб с маслом, пью чай или кофе. Перед тем как выйти из дома, я читаю газету, выпиваю последнюю чашку кофе.

Затем я прощаюсь с мамой, беру портфель и иду в школу. Я живу недалеко от школы и быстро добираюсь туда. Занятия начинаются в половине девятого. Каждый урок длится 45 минут. В два часа дня занятия заканчиваются.

Я прихожу домой, обедаю, мою посуду и иду в магазин, где покупаю продукты для семьи. Придя домой, я начинаю убирать и готовить овощи на ужин. Ужинаем мы в семь часов. Я делаю домашнее задание на следующий день. Обычно у меня уходит несколько часов на то, чтобы хорошо подготовиться к урокам.

Вечером я всегда стараюсь провести по крайней мере один час за пианино. Мои родители и я сидим и разговариваем, смотрим фильмы по телевизору, читаем газеты и журналы. Иногда мы ходим в кино или в театр. Один или два раза в месяц я посещаю выставки в моем родном городе.

Я ложусь спать почти в одиннадцать часов. Но мои родители любят сидеть допоздна: писать письма или читать.

Questions:

1. When do you get up as a rule?
2. Why do you do your morning exercises?
3. What do you have for breakfast?
4. How long does each lesson last?
5. When do you begin to clean the house?

Vocabulary:

dressing-gown - халат
tap - кран
to turn on - включать
health - здоровье
hard-boiled - сваренный вкрутую
to get... ready for... - готовить, подготавливать к...
at least - по крайней мере
to sit up - не ложиться спать
to go to bed - ложиться спать

Topic: My daily routine

Тема: Мой распорядок дня

Our life changes all the time. Next year I will finish school and I don’t know how I will spend time in future. There are so many opportunities to use, so many spheres of science to study, people to get acquainted with, places to visit. I am interesting and happy future. But at the present moment I am just a schoolgirl. Now I will tell you .

Наша жизнь все время меняется. В следующем году я закончу школу, и я не могу представить, как я буду проводить свои дни в будущем. Впереди столько возможностей, которые можно использовать, так много сфер науки, которых можно изучить, столько людей, с которыми можно познакомился, столько мест, которых можно посетить. Я с нетерпением жду интересное и счастливое будущее. Но в настоящий момент я всего лишь школьница. Я расскажу вам, как выглядит моя повседневная жизнь.

I wake up at seven o’clock in the morning. , which plays my favorite song for of the day. Sometimes it is difficult to break away from the pillow, especially in winter period, when days are so short and it is completely . Three times a week I begin my day with physical exercises – with running. I put on my sneakers and a sports suit, stick headphones into my ears and run to the park. There I make the pond and turn back home. Then I have breakfast. I make breakfast by myself. It always consists of toasts, eggs and coffee, and when my mom is at home I eat porridge. After breakfast I have a contrast shower, put on my school uniform, comb hair, brush teeth and go to school.

Я обычно просыпаюсь в семь часов. Я использую будильники, который воспроизводит мою любимую песню для хорошего начала дня. Иногда это нелегко - оторваться от подушки, особенно зимой, когда дни такие короткие, и совершенно темно в окне. Три раза в неделю я начинаю свой день с физических упражнений – бега. Я надеваю кроссовки и спортивный костюм, втыкаю наушники в уши и бегу в парк. Там я делаю три круга вокруг пруда и поворачиваю домой. Затем я завтракаю. Я готовлю завтрак сама. Он всегда состоит из тостов, яиц и кофе, когда моя мама дома я ем кашу. После завтрака я принимаю душ, надеваю школьную форму, расчесываюсь, чищу зубы и ухожу в школу.

At 8 o’clock I meet my friend who lives in the neighboring house and we continue our trip together. On the way we discuss current events, laugh and tell stories to each other. Meeting my friend in the morning cheers me up and makes my school routine better. The route to our school is not very long but we like morning.

В 8 часов я встречаю свою подругу, которая живет в соседнем доме, и мы продолжим наше путешествие вместе. По дороге мы обсуждаем текущие события, смеемся и рассказываем истории друг другу. Встреча с моей подругой утром поднимает мне настроение и делает мою школьную рутину лучше. Маршрут до нашей школы не очень длинный, но нам нравится не торопиться и наслаждаться утром.

My classes at school start at half past eight. As a rule, my class has six or seven lessons. Each lesson . There is a big break after the fourth lesson when we are able to visit and have a quick snack. I study so I have a great number of biology and chemistry lessons. I have to strain my brains, so at the end of the school day I feel very tired. I go home at half past three. There I have dinner. I usually eat food that for me the day before. I eat soup and meat with vegetables. After dinner I feel energetic again. I do my homework as quick as possible and finally I am free. The most exciting part of the day begins.

Мои занятия в школе начинаются в половине девятого. Как правило, у меня шесть или семь уроков. Каждый урок длится сорок пять минут. Есть большая перемена после четвертого урока, когда мы можем посетить нашу школьную столовку и перекусить. Я учусь в медицинском классе и поэтому у меня много уроков биологии и химии. Я напрягаю мозги во время учебы, так что в конце школы я чувствую себя очень уставшей. Я иду домой в два часа. Там я обедаю. Я обычно ем еду, что моя мама сделала в предыдущий вечер для меня. Обычно мой обед состоит из супа и мяса с овощами. После обеда я чувствую себя энергичной снова. Я делаю мое домашнее задание как можно быстрее и наконец я свободна. Самая интересная часть дня начинается.

There are several options of my further day activities. The thing that never changes is that everything I do, I do with my friends. When it is warm we like to ride bicycles or go to the park. When it is cloudy or rainy we go to the cinema, or to the entertainment center, where we play bowling and pool. Sometimes we visit each other’s homes. In winter we too. There is a huge skating rink in our block with music and lights. We enjoy skating and boys are fond of playing hockey. On the hills near the park we ride snow skates and ski. Also we like to play snowballs.

Существует несколько вариантов моих дальнейших мероприятий для проведения времени. Единственное, что не меняется никогда - это то, что все, что я делаю, я делаю вместе с моими друзьями. В теплую погоду, мы любим кататься на велосипедах или сходить в парк. Когда идет дождь, мы идем в кино, или в развлекательный центр, где мы играем в боулинг и бассейн. Иногда заезжаем друг к другу в гости. В зимний период у нас много интересных занятий тоже. У нас есть большой каток в нашем квартале с музыкой и огнями. Мы наслаждаемся катанием, а мальчики любят играть в хоккей. На холмах возле парка мы катаемся на сноускейтах и лыжах. Также, мы любим играть в снежки.

At 5 o clock I go to the dancing school. I’ve been attending dances since my childhood and I do it very well. I can dance using several styles and my trainer sometimes little children. This activity doesn’t take me more than an hour and a half.

В 5 часов я иду в школу танцев. Я посещаю танцы с детства и делаю это очень хорошо. Я могу применять несколько стилей танцев и мой тренер иногда позволяет мне преподавать маленьким детям. Это занятие не занимает больше чем час-полтора.

Once a week I with my private teacher. She works in the university that I am going to enter, but I meet with her at her flat. She lives far from me, so I go there by trolleybus or by bus. It takes me about twenty minutes to get to my teacher’s house. During the lesson she gives me various tests, and when I make mistakes, which is my weak point.

Раз в неделю у меня урок химии с моим частным учителем. Она работает в университете, в который я собираюсь поступить, но я встречаюсь с ней в ее квартире. Она живет далеко от меня, поэтому я езжу туда на автобусе. У меня уходит примерно двадцать минут, чтобы добраться до моего дома учителя. Во время урока она дает мне различные тесты, и когда я сделаю ошибку, мы проходим тему, на которую я была неправ.

On Friday, when I have no homework, I like to visit my granny. She always gives me something tasty. We drink tea and eat pancakes or donuts. I can spend a lot of time at my granny’s. She has a dog, so after the tea we go for a walk with it. The dog’s name is Grey. It is very clever and executes various commands.

В пятницу, когда у меня нет домашней работы, я люблю навестить свою бабушку. Она всегда дает мне что-нибудь вкусное. Мы пьем чай и едим блинчики или пончики. Я могу провести много времени у моей бабушки. У нее есть собака, поэтому после чая мы ходим гулять с ней. Пса зовут Грей. Он очень умный и выполняет различные команды.